Aktualizacja wpisu: 9 czerwca 2023
Po co uczyć się SEO w obecnych czasach? Dziś przedstawiam Ci 7 powodów, dla których interesuję się SEO. Mówią też o nich moi klienci.
Przeważnie mówi się o głównej korzyści z SEO: darmowy ruch na stronie. Spójrzmy na SEO z szerszej perspektywy:
1. Coraz droższe reklamy w social mediach
Reklama na Facebooku i Instagramie jest coraz droższa i będzie jeszcze droższa. Reklamy działają na zasadzie aukcji. Im więcej osób chce kierować reklamę na daną grupę docelową, tym stawka jest wyższa. Jak w Uberze. Współcześnie w PL coraz więcej osób wchodzi do świata online oraz coraz więcej osób ustawia reklamy To wpływa na ich koszt, ale nie przekłada się niestety na zwiększoną skuteczność.
2. Poznaję słabe punkty mojej strony
Rozumiejąc, jak działa Google Search Console, wiem, jak Google widzi i ocenia moją stronę. To pozwala mi reagować na błędy i poprawiać skuteczność mojej strony w wynikach wyszukiwania. Te błędy są nie do znalezienia bez Google Search Console.
3. Lepiej rozumiem, czego szukają osoby wchodzące na moją stronę
Dzięki wiedzy jak działa Google Search Console, sprawdzam raporty i wiem, co ludzie wpisują na klawiaturze. Wiem też, na które hasła wchodzą na moją stronę. To pozwala mi lepiej zrozumieć potrzeby ludzi i dostosować do nich teksty. SEO narzędzia dają mi wiedzę o sytuacji na rynku.
4. Wiem, co i jak zlecać agencji od pozycjonowania
Są osoby, które uczestniczą w moim szkoleniu SEO DLA ZIELONYCH, aby podnieść kompetencje. Chcą wiedzieć, jak rozmawiać z agencją od SEO, bo będą zlecać działania SEO na zewnątrz (w ramach swojej firmy lub pracując u kogoś). Nowe kompetencje to też dobry argument do podwyżki 🙂
5. Trafiam do zainteresowanej osoby, nie tracę budżetu
Osoba, która trafia na stronę z wyników wyszukiwania, SZUKA TEGO, CO OFERUJĘ! To totalnie skraca potencjalną drogę do zakupu. To jest ta idealna osoba, której stale szukamy reklamą na Facebooku/Instagramie: OSOBA ZAINTERESOWANA TYM, CO ROBISZ. W porównaniu z reklamami płatnymi na Facebooku/Insta to całkiem inna (lepsza) jakość. Reklama w SM wyświetla się szerokiej grupie, często kompletnie niezainteresowanym. Płacimy za to.
6. Marketing SEO działa nawet jak nie płacę
Jest to absolutnie zasadnicza różnica między SEO a płatną reklamą. SEO marketing działa i przyciąga nowych ludzi cały czas. Jeśli dopracujemy stronę i wiemy, jak przygotowywać nowe teksty, to potem to zaangażowanie pracuje dla nas. Nie ma czegoś takiego na Facebooku/Insta/AdWords.
7. Dzięki zróżnicowanemu marketingowi mniej boję się perturbacji
W przypadku marketingu dobrze jest się zabezpieczyć i nie stawiać wszystkiego na jedną kartę. Zróżnicowany marketing to czerpanie korzyści z różnych kanałów, bez uzależniania się od jednej metody. Ja korzystam z newslettera, Instagramu, bloga, SEO i reklam.