Po co uczyć się SEO w 2023 r.?

Aktualizacja wpisu: 9 czerwca 2023

Po co uczyć się SEO w obecnych czasach? Dziś przedstawiam Ci 7 powodów, dla których  interesuję się SEO. Mówią też o nich moi klienci. 

Przeważnie mówi się o głównej korzyści z SEO: darmowy ruch na stronie. Spójrzmy na SEO z szerszej perspektywy:

1. Coraz droższe reklamy w social mediach

Reklama na Facebooku i Instagramie jest coraz droższa i będzie jeszcze droższa. Reklamy działają na zasadzie aukcji. Im więcej osób chce kierować reklamę na daną grupę docelową, tym stawka jest wyższa. Jak w Uberze. Współcześnie w PL coraz więcej osób wchodzi do świata online oraz coraz więcej osób ustawia reklamy To wpływa na ich koszt, ale nie przekłada się niestety na zwiększoną skuteczność.

2. Poznaję słabe punkty mojej strony

Rozumiejąc, jak działa Google Search Console, wiem, jak Google widzi i ocenia moją stronę. To pozwala mi reagować na błędy i poprawiać skuteczność mojej strony w wynikach wyszukiwania. Te błędy są nie do znalezienia bez Google Search Console.

bezpłatny newsletter edukacyjny

Twoja pierwsza strona

Jeśli podoba Ci się sposób, w jaki uczymy, zapisz się na newsletter dla osób, które robią lub planują pierwszą stronę. Konkretna wiedza co tydzień.

3. Lepiej rozumiem, czego szukają osoby wchodzące na moją stronę

Dzięki wiedzy jak działa Google Search Console, sprawdzam raporty i wiem, co ludzie wpisują na klawiaturze. Wiem też, na które hasła wchodzą na moją stronę. To pozwala mi lepiej zrozumieć potrzeby ludzi  i dostosować do nich teksty. SEO narzędzia dają mi wiedzę o sytuacji na rynku.

4. Wiem, co i jak zlecać agencji od pozycjonowania

Są osoby, które uczestniczą w moim szkoleniu SEO DLA ZIELONYCH, aby podnieść kompetencje. Chcą wiedzieć, jak rozmawiać z agencją od SEO, bo będą zlecać działania SEO na zewnątrz (w ramach swojej firmy lub pracując u kogoś). Nowe kompetencje to też dobry argument do podwyżki 🙂

5. Trafiam do zainteresowanej osoby, nie tracę budżetu

Osoba, która trafia na stronę z wyników wyszukiwania, SZUKA TEGO, CO OFERUJĘ! To totalnie skraca potencjalną drogę do zakupu. To jest ta idealna osoba, której stale szukamy reklamą na Facebooku/Instagramie: OSOBA ZAINTERESOWANA TYM, CO ROBISZ. W porównaniu z reklamami płatnymi na Facebooku/Insta to całkiem inna (lepsza) jakość. Reklama w SM wyświetla się szerokiej grupie, często kompletnie niezainteresowanym. Płacimy za to.

6. Marketing SEO działa nawet jak nie płacę

Jest to absolutnie zasadnicza różnica między SEO a płatną reklamą. SEO marketing działa i przyciąga nowych ludzi cały czas. Jeśli dopracujemy stronę i wiemy, jak przygotowywać nowe teksty, to potem to zaangażowanie pracuje dla nas. Nie ma czegoś takiego na Facebooku/Insta/AdWords.

7. Dzięki zróżnicowanemu marketingowi mniej boję się perturbacji

W przypadku marketingu dobrze jest się zabezpieczyć i nie stawiać wszystkiego na jedną kartę. Zróżnicowany marketing to czerpanie korzyści z różnych kanałów, bez uzależniania się od jednej metody. Ja korzystam z newslettera, Instagramu, bloga, SEO i reklam.

Dziękuję za przeczytanie całego wpisu :) Zachęcam Cię do pogłębienia swojej wiedzy o robieniu stron razem z naszymi bezpłatnymi kursami. Przygotowałyśmy je specjalnie dla osób stawiających pierwsze kroki w świecie online.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

informacje o kursie + 10% rabatu

Zrób z nami stronę!

Pobierz 6 lekcji wideo wraz z super szczegółowym opisem kursu i otrzymaj 10% rabatu. 

logo-wp-dla-zielonych

Z nami dowiesz się, jak samodzielnie i bez stresu stworzyć stronę na WordPressie i nią zarządzać. Uczymy od podstaw. Prostym językiem. Przeszkoliłyśmy z sukcesem tysiące osób. 

Masz pytania? Sprawdź zakładkę Częste pytania lub odezwij się do nas!

Scroll to Top