Aktualizacja wpisu: 12 maja 2023
Oto drugi wpis z cyklu Steal the look. Jego bohaterką będzie kursantka WP dla zielonych Agnieszka Kowalska i jej strona kowalskacoachingstudio.com
O co chodzi w Steal The Look
Tym, którym umknęła idea tego cyklu, najpierw krótko wyjaśnię, o co chodzi z tym całym steal (czyli kradzieżą). Choć nazwa brzmi niezbyt praworządnie, to spokojnie, ten proceder nie podpada pod żaden paragraf 😉 Chcemy po prostu, żeby osoby, które uczą się z nami robić strony, umiały twórczo „kraść” od innych. Aby nie wynajdywały koła na nowo, tylko kreatywnie wykorzystywały to, co już istnieje. Dlatego będziemy podrzucać tu fajne inspiracje. Na szczęście po wielu latach tworzenia kursu WP dla zielonych mamy spory zasób świetnych stron do zaprezentowania 🙂 O stronie, która była bohaterką pierwszego wpisy z tego cyklu przeczytasz tutaj: Strona kursantki WP dla zielonych – obywatelepro.com.
Polecam Ci też książkę Austina Kleona „Steal like an artist” (przetłumaczonej na polski jako „Twórcza kradzież”). Książka udowadnia, że każda twórczość jest do pewnego stopnia powtarzalna, żaden pomysł nie jest w 100% oryginalny, a wszyscy twórcy i ich działania to suma inspiracji i zapożyczeń od innych.
A oto strona Agnieszki:
Wiesz, co najfajniejszego jest w tej stronie? Że jest zrobiona nie przez programistkę, nie przez graficzkę a… wygląda i działa mega profesjonalnie!
No nie ma się do czego przyczepić. Światło, bardzo fajne zdjęcia, konsekwencja kolorystyczna, elegancja w doborze fontów i wszystkie ważne informacje w dobrym miejscu. Po stronie łatwo się poruszać. Od razu wiadomo, o co chodzi; przyciski prowadzą nas przez opowieść autorki, jej ofertę i zasoby strony.
To wszystko można zrobić SAMODZIELNIE, na bezpłatnym motywie!
Jesteśmy w takim punkcie rozwoju Internetu, że każda przedsiębiorczyni i każdy przedsiębiorca może sobie samodzielnie zbudować potężne narzędzie jakim jest strona. A z jej pomocą przedstawiać swoją ofertę i – sprzedawać. Agnieszka stworzyła też własny sklep on-line na stronie (i to z naszym e-bookiem WP Sklep 🙂
Co ciekawego można „ukraść” ze strony Agnieszki? Jest tego sporo, więc tylko rozejrzyj się, czy nikt nie patrzy, naciągnij czapkę na oczy i pewnym krokiem ruszaj po swój łup 😉
Podstawowe kwestie techniczne (i nie tylko)
Zacznę od tego, czego nie widać i może wydawać się nudne i techniczne, ale to absolutna podstawa. Nic nam po ładnej stronie, która nie jest bezpieczna, szybka i budząca zaufanie odwiedzających. Agnieszka zadbała o:
- Certyfikat SSL (https i kłódka przy adresie strony)
- Favicon (ta mała ikonka przy adresie strony w przeglądarce)
- Re-captchę (zapobiega spamowi)
- Pasek z info o cookies
- Wersję responsywną strony (na małe ekrany)
Paleta kolorów
Jeden intensywny, ciepły kolor wyróżniający. Do tego kilka uzupełniających się, subtelnych kolorów tła. I już 🙂 Mamy świetny efekt.
Zwróć uwagę na zabieg kolorystyczny zastosowany przez Agnieszkę w stopce. To jedyne miejsce, gdzie tło na stronie jest ciemne, a font – biały. To ciekawy sposób na urozmaicenie strony.
Fonty
Na stronie mamy jeden font: Lato. To bezpłatny font z biblioteki Google Fonts. Mamy go i w nagłówkach i w tekście. To, co różnicuje nagłówki od tekstu, to wielkość.
Agnieszka trzyma się ustalonych wielkości: 40px dla najważniejszego nagłówka na stronie, kolejne w hierarchii są wielkości 35px, a następne – 30px. Tekst to 25px, ale tylko niektóre fragmenty wymagające zaakcentowania, a reszta 18px. Do tego 14px i wielkie litery w przyciskach. I żadnych odstępstw od tych reguł, co daje wrażenie spójności i porządku.
Zdjęcia i grafiki
Zdjęcia idealnie wpasowują się w klimat strony. Agnieszka zadbała o to, by jej strój na zdjęciach odpowiadał kolorystyce strony. To drobiazg, a pomaga zyskać stronie jeszcze większą spójność. Do tego Agnieszka „podkręciła” trochę zdjęcia – mają owalny kształt i dodane tło. To wszystko można zrobić szybko w bezpłatnych programach graficznych, np. Canvie.
Podobnie z grafikami – je też można przygotować za pomocą bezpłatnych programów. Zobacz, jak fajnie wyglądają grafiki na stronie Agnieszki. Strona bardzo dzięki nim zyskuje.
Logo
Agnieszka nie zdecydowała się na zlecenie logo grafikowi. Zamiast tego jako logo używa po prostu nazwy strony napisanej ciekawym, wyróżniającym się fontem, naśladującym pismo ręczne. I jak wyszło bez grafika? Super 🙂 I zupełnie nie przeszkadza Agnieszce zarabiać na stronie 🙂 A na profesjonalne logo przyjdzie czas (albo i nie).
Stopka
O fajnym zabiegu odwrócenia kolorów w stopce już pisałam (ciemne tło, jasne fonty). A poza tym stopka jest super przejrzysta i fajnie „zamyka” stronę. Taka wisienka na torcie 🙂
Zapis na newsletter
Zauważ, że w momencie, gdy chcesz opuścić stronę, Agnieszka zachęca jeszcze do zapisania się na newsletter. To doskonała chwila na zaproszenie do newslettera. Odwiedzający i tak opuszcza stronę, nie ma nic do stracenia 🙂
Każdy adres mailowy w sprzedaży online jest na wagę złota. Dlatego tak ważna jest umiejętność nienachalnego, ale skutecznego zachęcania do zapisania się.
SEO
Zakończę tym, czego znowu nie widać bezpośrednio na stronie, a co jest meeega ważne. Mowa o pozycjonowaniu.
Wpisz sobie w Google’a „coaching indywidualny online”. Na pierwszej stronie wyników wyszukiwania zobaczysz… właśnie tak – https://kowalskacoachingstudio.com/ 🙂
W maju 2020 r. Agnieszka uczestniczyła w naszej serii webinarów SEO DLA ZIELONYCH. I to m.in. stąd ma wiedzę jak dobrze dogadywać się z Googlem. Konsekwentnie wprowadziła w życie nasze zalecenia dotyczące SEO i voilà: teraz Google sam kieruje do niej klientów, którzy JUŻ SZUKAJĄ usługi, którą oferuje. Nie musi płacić dużych pieniędzy za reklamę i wyskakiwać ludziom z lodówki 🙂 Strona Agi ma 2. wynik organiczny (bez płacenia Google’owi) i taka sytuacja utrzymuje się od ponad roku 🙂 Oczywiście jest możliwe, że u Ciebie wynik będzie trochę w innym miejscu, ale strona pojawia się na 1. stronie od ponad roku. Agnieszko, gratuluję! 🙂