Dziś 5 podpowiedzi, co możemy zrobić na stronie, aby zwiększyć na niej ruch. By ludzie częściej wracali do nas z własnej woli. Jak to zrobić? Oto 5 konkretnych przykładów.
1. Kalendarz zajęć lub spis wydarzeń
Zobacz jak to działa u mnie: https://ewelinamuc.com/wydarzenia
Zakładka Wydarzenia to miejsce, w którym klient znajdzie wszystkie informacje: co się dzieje, na co może się zapisać, co może kupić, kiedy i o której. Takie centrum informacji spełnia 3 funkcje:
- Obecny klient jest na bieżąco. Może podpiąć się pod kalendarz, bo jest taka opcja.
- Potencjalny klient może ocenić, co się dzieje i w czym może brać udział. Widzi, że firma żyje. Mega wartość informacyjna i marketingowa! Opis wydarzeń pozwala nam pokazać jak się komunikujemy. Przypominam: nie ma sprzedaży bez zaufania. Potrzebujemy dać ludziom się poznać.
- Były klient, tzw. fan marki, wie co może być dla niego i być może zechce wrócić.
Zakładka z wydarzeniami to wirtualny punkt informacji. Świetny dla biznesu stacjonarnego (terminy szkoleń, warsztatów, konsultacji) i biznesu online (terminy webinarów, live’ów, wydarzeń na grupach, terminy wyzwań, premiery produktów itd!).
Jednym z problemów, z którymi borykałam się w swojej działalności, był chaos informacyjny. Ludzie pytali nas o daty, produkty, a my czasami dziwiłyśmy się, bo pisałyśmy o tym w newsletterze lub na Instagramie. Nie każdy wszystko czyta. Nie każdy wszystko otwiera. Posty nie pokazują się wszystkim, a stories znikają po 24 h. Maile potrafią nie dotrzeć. Zakładka Wydarzenia jest zawsze. Wpadłam na pomysł zakładki WYDARZENIA, aby zebrać wszystko w 1 miejscu i zagwarantować odwiedzającym dostęp do informacji. Aby się zapisać kliknij na dole strony Zasubskrybuj kalendarz: https://ewelinamuc.com/wydarzenia/lista/?tribe-bar-date=2021-11-01
Zakładka spełnia też wiele wartościowych funkcji w pozycjonowaniu:
- Wydłuża czas pobytu na stronie. To ważne dla SEO.
- Zmniejsza się współczynnik odrzucenia. Ja miałam wysoki współczynnik odrzucenia, bo nawet 85%. Kiedy wprowadziłam Wydarzenia i potem Blog to teraz mam współczynnik odrzucenia ok 60-55%! Działa i super ważne dla SEO.
- Zachęca ludzi do wracania na stronę. Ważne dla biznesu i SEO 🙂
- Wspiera linkowanie wewnętrzne. Ważne dla SEO.
- Potencjalnie też: poprawia UX mojej strony (jest to na razie moja hipoteza).
Google uwielbia te wszystkie rzeczy. Jeżeli nie wiesz o co chodzi, to być może zainteresuje Cię kolejna edycja SEO dla zielonych. O premierze poinformuję w zakładce Wydarzenia 🙂
2. Ukryty kod rabatowy
Na pomysł ukrycia na stronie kodu z rabatem wpadli ludzie z MonsterInsight, a ja uważam, że jest świetny. Tak to u nich wygląda: https://www.monsterinsights.com/monsterinsights-coupon-code/
Co to daje? Oceniam z mojej perspektywy. Jestem ciekawa Twoich spostrzeżeń. Moja perspektywa jest taka:
- Odwiedzający stronę wiedzą, że ludzie z firmy mają poczucie humoru.
- Do tego mogą poczuć się jak w dzieciństwie, gdy bawili się w podchody 🙂 Kiedy trafiłam na tę zakładkę na MonsterInsight, to poczułam się jak zwyciężczyni 😀 Fajne uczucie. Polubiłam ich.
- W rezultacie wydłuża się czas pobytu na stronie, co jest korzystne dla SEO.
3. Baza wiedzy i wnikliwe analizy lub tutoriale
Od zawsze najlepszym rodzajem postów był post, który coś nam tłumaczy. Tutorial. Nic się w tym zakresie nie zmieniło. Rola strony internetowej jest inna niż 10 lat temu, ale post-tutorial nadal jest najlepszym magnesem by przyciągnąć odwiedzających. ActiveCampaign to dostawca newslettera, z którego korzystam od kilku lat. Jestem też stałą czytelniczką ich bloga. Jest po prostu bardzo dobry. Nie jest to przypadek, ale zaplanowana strategia zdobywania i zatrzymywania u siebie klientów. W obecnych czasach bardzo łatwo zmienić dostawcę newslettera. Wiele firm oferuję tę usługę za darmo. Tak samo jest ze zmianą serwera. ActiveCampaign postawili na budowanie swojego wizerunku i więzi na wiele sposobów, w tym za pomocą bloga. Podzielili się swoimi doświadczeniami na ten temat. Polecam Ci ich szczegółowy post. Jest napakowany wiedzą, badaniami, opiniami ekspertów. Jest jak raport 🙂 https://www.activecampaign.com/blog/how-to-grow-your-blog
To jest nowy standard dobrych postów. Wydaje mi się, że można przyjąć, że jeżeli jesteśmy firmą jednoosobową to wystarczy, że napiszemy 4-5 takich postów na rok. To zawsze o wiele lepiej niż 0, prawda? Nie tylko wybijemy się w naszej branży, ale możemy też wykorzystać darmowy marketing (SEO!). Efekt uboczny to zmniejszenie budżetu na reklamy w social mediach.
4. Coś wartościowego do pobrania ze strony, czyli lead magnet
To klasyk, który jest nadal aktualny, ponieważ cóż… po prostu działa. Jeżeli mamy coś, co ludzie chcą (wiedzę, opinię, ściągę) to warto podarować ją w zamian za adres e-mail. Potem kontynuować komunikację droga mailową. Newslettery i dobre treści mailowe BARDZO DOBRZE SPRZEDAJĄ. Według mnie to jedyna rzecz, która nie zmieniła się w biznesie online od lat. My mamy kilka lead magnetów i wczoraj wpadłam na pomysł kolejnego 🙂 Będzie związany z SEO 🙂 (Tak, mam dużego hopla na SEO od 2020 r.). Czy chcecie, abym napisała o tym więcej?
5. Wiadomości z Twojej branży lub zza kulis
Na samym początku poleciłam Ci stworzenie zakładki z wydarzeniami. A co myślisz o zaproszenia ludzi za kulisy? Jestem na etapie szukania mieszkania lub domu. Wczoraj trafiłam na idealny przykład pokazania kulis i zachęcenia odbiorcy do regularnego odwiedza strony. Zobacz proszę dziennik budowy: https://willbud.pl/pl/oferta/osiedle-gdynia-wiczlino-2/?gclid=EAIaIQobChMIocTdgKHd9gIVirWyCh0VcAfxEAAYAiAAEgLQbfD_BwE
Gdybym kupiła ten dom, to na bank wyczekiwałabym oddania inwestycji. To byłaby moja strona główna po załadowaniu Google 😀 Rozumiesz o co mi chodzi?
Zastanówmy się wszyscy: czy mamy coś w naszej firmie to może być dla kogoś interesujące? Czy odważysz się to pokazać? Często to drugie pytanie jest ważniejsze… 🙂
Podsumowanie 5 funkcji na stronie, której zwiększą ruch:
- Kalendarz zajęć lub spis wydarzeń.
- Ukryty kod rabatowy.
- Baza wiedzy i/lub eksperckie artykuły.
- Lead magnet.
- Wiadomości zza kulis.